zaterdag 10 oktober 2015

Perfecte moment

Als je even en relax momentje wil hebben dan ga je even lekker aan de doodle. 


Hier heb je maar weinig voor nodig, een wit stukje cardstock, copic multiliners, potlood, doezelaar en een gum. De Copic multiliners die ik voor dit kaartje gebruikt heb zijn de 0.05, 1.0 en de 0.3
Het potlood is een 3B dit omdat het heel erg zacht is en geen harde strepen nalaat en dus gemakkelijk uit te gummen.


De start van mijn doodle begint altijd met het potlood en dan zet ik daarmee alvast de eerste richtlijnen van mijn doodle op papier. Als ik het dan oke vind dan ga ik over de lijntjes met de Copic multiliner.


Van het basis figuur uit ga ik dan verder, hier heb ik alleen nog twee stukjes toegevoegd zodat ik in het midden nog een leuke tekst kan zetten. En daarna ga ik langzaam alle vakjes invullen. Soms doe ik dat eerst met potlood om te kijken of het leuk is en soms gelijk met de Copic multiliners.

Als ik de figuurtjes gevuld heb met leuke patrooontjes gum ik alle potlood weg. En dan ga ik schaduw aanbrengen met het 3B potlood en de doezelaar.

Zet daar waar je de schaduw wil hebben een dun randje met het potlood en doezel het dan uit. Soms zit er ook nog genoeg zwart aan je doezelaar en kun je zonder een potlood streep te zetten al een mooie schaduw doezelen.


Stempel er een leuke tekst in en mat het dan op een kaart.

1 opmerking:

Annemieke zei

Wat mooi en ik kan me voorstellen " heel rustgevend ".
Groet Annemieke